reklama

Prečo kandidujem za predsedu Bratislavského samosprávneho kraja?

Po zrelej úvahe som sa rozhodol, že budem kandidovať na post predsedu Bratislavského samosprávneho kraja. Chcem Vám priblížiť dôvody, prečo kandidujem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (57)

 Lebo rozumiem prepojeniu Bratislavy a prímestských okresov kraja

 Niektorí očakávali, že budem kandidovať za primátora Bratislavy. Keď som rozmýšľal nad tým, ako pomôcť mestu, lebo mi na ňom záleží, tak som si uvedomil, že je tu množstvo väzieb mesta s jeho zázemím, ktoré je súčasťou Bratislavského kraja. Napríklad denne prichádza do mesta za prácou 100 až 150-tisíc ľudí a nikto, ani mesto ani kraj, nerieši, aké to má dopady na parkovanie, na kvalitu ovzdušia a ako ich získať pre širšie používanie verejnej dopravy. Celkove som prišiel k záveru, že treba vytvoriť nástroje na spoločné integrované riešenie problémov, ktoré ovplyvňujú život ľudí v meste, ale aj život tých, ktorí žijú v prímestských okresoch, lebo tie sú s Bratislavou výrazne prepojené. Toto bol dôvod, prečo som sa rozhodol uchádzať sa o post predsedu kraja, pretože z tejto pozície môžem tieto väzby riešiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Lebo mám skúsenosti a konkrétne výsledky zo samosprávy

Nie som novou tvárou, ľudia ma poznajú a vedia, že nie som hlučný ani agresívny, ako je dnešná politika. Ale ponúkam svoje skúsenosti: osem rokov som bol župným poslancom, osem rokov som sa pri riadení mesta Bratislavy a mestskej časti Petržalka snažil zlepšovať život ľudí. Mnohé sme v meste naštartovali: získali sme historicky najväčšie investície do dopravy - až 300 mil. eur z európskych fondov, ktoré môžu všetci vidieť v podobe nových električiek a trolejbusov, či nového Starého mosta, ozdravili sme mestské financie a znížili sme obrovské dlhy mesta až o 40 mil. eur za štyri roky, zaviedli sme otvorenú samosprávu a Bratislava sa stala 4. najtransparentnejším mestom na Slovensku,

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Lebo Pavol Frešo už vyčerpal svoje možnosti pri riadení kraja

 Som presvedčený, že náš kraj potrebuje zmeny. U súčasného predsedu po ôsmich rokoch už nevidno nové nápady, víziu, ktorú by chcel ponúknuť. Dlhé obdobie sa viac venoval politickej strane ako riadeniu kraja. V tomto roku sa zobudil a snaží sa dohnať zameškané. Teraz ho uvidíme všade. Nechal si schváliť veľkú pôžičku, bude opravovať, čo stihne, prinesie peniaze tam alebo tam. Ale to nestačí. Aj starostovia, s ktorými sa stretávam, mi hovoria, že zmena je potrebná, lebo veľa sľubov sa nenaplnilo. A potom ešte prípad obstarávania v Divadle Aréna, to ma presvedčilo o tom, že to naozaj ide dole vodou. Lebo ak má kraj financie zo štátu a najskôr začne obstarávať technológiu a hovorí, že potom vypracuje projekty, tak to je postavené na hlavu. Už nepomôže ani to, že súťaž bola zrušená. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Lebo viem, čo s krajom treba robiť

 Nejdem sa do funkcie župana učiť, lebo mám skúsenosti a viem, čo treba v kraji zlepšiť. Preto beriem veľmi vážne prípravu volebného programu. Chcem, aby sa Bratislava ako jadro kraja rozvíjala v súčinnosti s prímestskými okresmi a k tomu pripravím návrh na zriadenie tzv. Veľkej Bratislavy ako metropolitného regiónu. Chcem riešiť problémy integrovanej dopravy, aby mala lepšie nadväznosti spojov a bola skutočnou alternatívou k individuálnej doprave. Chcem sa venovať kvalitnej ponuke stredných škôl, navrhnúť program rozvoja nájomného bývania a priniesť aktívny prístup kraja k riešeniu problémov zdravotníctva aj sociálnych problémov. Chcem posilniť územné plánovanie v kraji, aby sa už neopakovali prípady rozvoja bývania v satelitoch okolo Bratislavy bez náležitého vybavenia. Toto som zverejnil v tézach volebného programu, ktorý chcem dopracovať spolu s predstaviteľmi samosprávy, občanmi a občianskymi združeniami, ktorým na kraji záleží.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Lebo sa chcem postaviť proti vulgárnosti súčasnej politiky

 Rozhodol som sa kandidovať aj preto, lebo mám vážnu obavu z nárastu hrubosti a vulgárnosti v našej politike. Mnohí politici akoby zabudli na človeka a jeho problémy a snažia sa iba získavať marketingové body. Chcem sa postaviť proti tomuto trendu, pretože pre mňa je politika v prvom rade služba ľuďom. A ľudskú slušnosť, ale aj serióznosť vo výkone verejnej funkcie považujem za úplne prirodzené, tým som sa vo svojom politickom živote aj riadil. Preto chcem, aby Bratislavský kraj bol miestom, kde serióznosť a slušnosť nie je slabosťou, ale je to poctivá cesta k vyššej kvalite života. Kvalite života pre každého obyvateľa kraja. Preto sa uchádzam o dôveru a podporu každého, kto to s krajom myslí úprimne a dobre.

 Lebo si uvedomujem hodnotu nezávislosti od politických strán

 Už 12 rokov nie som členom žiadnej politickej strany, aj keď svojím presvedčením som sociálny demokrat. Dokážem počúvať a hľadať najlepšie riešenia v demokratickej diskusii, v ktorej rešpektujem aj tých, ktorí majú iný názor. Vychádzam z toho, že politika musí mať sociálny rozmer, musí slúžiť na zlepšenie života veľkých skupín ľudí, nielen pár jednotlivcov. Preto sú pre mňa dôležité hodnoty slobody, rovnosti, solidarity a sociálnej spravodlivosti. V minulosti som sa uchádzal o podporu všetkých politických strán v meste, ale z rôznych dôvodov ma nakoniec podporil iba SMER - SD. Teraz som sa rozhodol kandidovať ako nezávislý kandidát a neuchádzať sa o podporu žiadnej strany.Od žiadnej strany nechcem byť závislý a nechcem mať záväzky voči žiadnej z nich. 

 Lebo veľa ľudí si myslí, že je to dobrý nápad

 Som veľmi rád, že na moju kandidačnú listinu sa mi podarilo hneď na začiatku nazbierať podpisy od verejne známych ľudí, ako sú napríklad poslanci mestského zastupiteľstva v Bratislave Ján Hrčka a Katarína Šimončičová, starosta Petržalky Vladimír Bajan, bývalá ministerka financií Brigita Schmögnerová, poslanec Európskeho parlamentu Boris Zala, občianska aktivistka Hana Fabry, bývalý rektor STU v Bratislave Vladimír Báleš, moderátorky Iveta Malachovská a Elena Vacvalová, športovci Zdeno Cíger, Ľubomír Višňovský či bratia Hochschornerovci. Chodím osobne zbierať podpisy od občanov a dostávam od nich spätnú väzbu. Viacerí z tých, ktorí sa podpíšu, hovoria, že sú radi, že som sa takto rozhodol a budú ma v mojej kandidatúre podporovať. 

Milan Ftáčnik

Milan Ftáčnik

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vysokoškolský pedagóg. Kandidát na poslanca mestského zastupiteľstva v Bratislave Zoznam autorových rubrík:  Moje názory

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu