Ponúkam výsledky: zdravšie financie, dopravné projekty, otvorenosť

Autor: Milan Ftáčnik | 22.4.2014 o 12:14 | Karma článku: 10,48 | Prečítané:  12595x

Vďaka zodpovednému prístupu sa nám v zložitej situácii, ktorú sme na meste zdedili, podarilo znížiť dlh Bratislavy o 40 miliónov eur, spustiť strategické dopravné projekty za 300 miliónov eur a otvoriť mesto verejnej kontrole. S týmito a ďalšími konkrétnymi výsledkami sa uchádzam o dôveru ľudí v jesenných voľbách a možnosť pokračovať v pozitívnych zmenách, ktoré sme naštartovali.

Keď som pred štyrmi rokmi približne v tomto čase ohlasoval kandidatúru na funkciu primátora, hovoril som o tom, že mesto potrebuje zmenu. Zmenu v riadení, aby sa stalo otvorenejším voči svojim obyvateľom a aby riešilo kľúčové problémy najmä v oblasti dopravy. Keď som dostal dôveru obyvateľov, začal som plniť svoj volebný program. Práve vďaka zodpovednému riadeniu sa Bratislavu podarilo dostať z tzv. gréckej cesty a spoločne s poslancami sa nám podarilo ozdraviť mestské financie a znížiť dlh o 40 miliónov eur. Za druhý najdôležitejší výsledok považujem, že vďaka zodpovednému prístupu sme získali pre Bratislavu projektové financie vo výške viac ako 300 miliónov eur na podporu verejnej dopravy. Rekonštruujeme Starý Most a staviame električkovú trať do Petržalky, nakúpili sme nové električky a trolejbusy, ideme modernizovať električkovú trať v Dúbravke. Bratislava je v týchto zásadných oblastiach po štyroch rokoch vo výrazne lepšej kondícii.

Výber najdôležitejších zmien v Bratislave od roku 2010 nájdete tu:
milan-ftacnik-vysledky.png
Je pravdou, že ambíciu priniesť do mesta ďalšie rozvojové projekty, limitovalo najmä to, že sme museli konsolidovať mestské financie. Šetrenie bolo vo väčšom meradle ako sme pôvodne očakávali, ale som presvedčený o tom, že to bola správna cesta. Práve vďaka tomu sme mohli naštartovať nové projekty, ktoré budú pokračovať aj v ďalšom období.

Čo ma motivuje, aby som sa znovu uchádzal o funkciu primátora, je v prvom rade podpora obyvateľov, s ktorými sa denno-denne stretávam. Moja ambícia kandidovať opätovne sa opiera o to, že v tomto volebnom období sa nám podarilo dosiahnuť konkrétne výsledky v oblasti dopravy, otvorenosti aj kvality života. Je preto logické, že chcem v naštartovaných projektoch pokračovať. Cítim energiu na to, aby som spolu s obyvateľmi dokázal premeniť Bratislavu na mesto, ktoré je otvorené moderným a udržateľným riešeniam.

Ako by malo mesto vyzerať v období najbližších štyroch rokov? Charakterizujem to štyrmi piliermi.

V prvom rade chcem, aby Bratislava bola inteligentné a otvorené mesto. Také, ktoré dokáže do svojho fungovania zapojiť moderné informačné technológie a bolo efektívnejšie dovnútra aj navonok. Znamená to aj menej papierových formulárov. Určite chcem pokračovať v tom, aby samospráva ostala otvorená a transparentná, aby poskytovala informácie a vťahovala ľudí do rozhodovania, diskutovala s nimi a hľadala spoločné riešenia.

V druhom rade je to kvalitnejšia verejná doprava a ďalšie cyklistické trasy. Je to cesta, ktorá jediná pomôže dopravnej situácii v meste ako takej, a je to priorita, ktorej sme sa venovali aj uplynulé roky - zmena filozofie mesta smerom k ekologickejšej a rýchlejšej doprave. Určite chcem dotiahnuť aj to, čo sa nám nepodarilo a to je predovšetkým parkovacia politika mesta, ktorá prinesie zvýhodnenie Bratislavčanov pri parkovaní. Bratislava ju potrebuje tak, ako potrebuje aj nové električkové a trolejbusové trate, modernizáciu vozového parku, ale aj komfortnejšie pešie zóny a trasy. To všetko sú projekty, do ktorých sme sa už pustili, realizujú sa a chceme v nich pokračovať.

Treťou, novou, myšlienkou pre najbližšie štyri roky je Bratislava ako zelené a zdravé mesto. Namiesto bilbordov sme začali vysádzať stromy, chceme viac revitalizovať existujúce zelené plochy, rozvíjať parky, rozširovať možnosti pre rekreáciu a stavať nové bežecké okruhy. Jednoducho vytvárať podmienky pre zdravý životný štýl.

Štvrtou prioritou je Bratislava ako mesto sociálnej súdržnosti. Mám na mysli mesto, ktoré dokáže reagovať na sociálne problémy svojich obyvateľov. Nežijú tu len bohatí ľudia, ale aj takí, ktorí majú svoje sociálne problémy a očakávajú od mesta pomoc. Preto chcem, aby sme pokračovali vo výstavbe nájomných domov a vytvorili priestor pre zapájanie seniorskej generácie formou napĺňania programu aktívneho starnutia, ktorý máme pripravený a predstavíme ho verejnosti ešte v tomto volebnom období. Veľmi sa nám osvedčila práca s dobrovoľníkmi na okrášľovaní mesta a určite chcem, aby sme v tom pokračovali. Do praxe vstúpime aj s realizáciou koncepcie riešenia bezdomovectva.

Konkrétne kroky, ako to dosiahnuť, predstavím vo volebnom programe, na ktorom budem pracovať s odborníkmi, s verejnosťou a mestskými časťami. Zverejním ho v septembri, kde podrobne uvediem, ako dosiahnuť ciele, ktoré som načrtol.

Nie som členom ani kandidátom žiadnej politickej strany. O funkciu primátora sa budem uchádzať ako nezávislý občiansky kandidát a počas letných mesiacov budem zbierať podpisy pod svoju kandidatúru. Samozrejme, budem sa uchádzať o podporu občianskych združení, ale aj politických strán, ktoré v meste pôsobia.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne, ponuku predložili Číňania a skupina slovenských miliardárov.

KOMENTÁRE

Úbohá stredná trieda, tá sa vo Ficovom vlaku nevezie zadarmo

Ak sa niektorí chcú mať závratne dobre, musia sa tí ostatní mať horšie.

KOMENTÁRE

Ako o tridsať rokov rozvrátim našu spoločnosť

Moderné demokracie sa premenia na vlády starých.


Už ste čítali?