reklama

Hovorme o našej Bratislave, skutočnej samospráve

Napriek tomu, že ľudia poväčšine volebné programy nečítajú, pre mňa je to dôležitá súčasť práce politika, ktorý to s mestom (krajom, či celou krajinou) myslí vážne. Ukazuje jeho schopnosť porozumieť tomu, čo sú hlavné problémy mesta a aké na ne ponúka riešenie. A po zvolení má byť volebný program základom programu, ktorý bude zvolený primátor spolu s poslancami skutočne napĺňať a robiť z neho pravidelné verejné odpočty.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)

Keď som uvažoval nad tým, ako budem pripravovať svoj volebný program pre jesenné komunálne voľby, vedel som, že budem potrebovať odborníkov. A súčasne som vedel, že chcem, aby sa na jeho tvorbe podieľali aj obyvatelia Bratislavy. Inak sa nedá hovoriť o samospráve, ak by občania nemali možnosť povedať, čo sa má v meste zmeniť k lepšiemu v najbližších štyroch rokoch.

Ja som si rozdelil celú tú zložitú problematiku života mesta na tri časti. Z poznania názorov Bratislavčanov viem, že najvážnejším problémom mesta je doprava. Druhý vážnym problémom je spôsob výkonu samosprávy, teda riadenie mesta, ktoré treba otvoriť a dosiahnuť omnoho väčší podiel občanov na rozhodovaní. Tretí okruh problémov som si nazval kvalita života, ktorý je veľmi široký a obsahuje všetko ostatné, čo ovplyvňuje to, ako sa nám v Bratislave žije.

Nečakám, že riešenia týchto problémov vymyslia občania za mňa. Preto som ponúkol na troch verejných stretnutiach tézy programu pre každú jednu z týchto troch oblastí: dopravu, otvorenú samosprávu a kvalitu života. Tézy vznikli v odbornej skupine doprava, zo skúseností z výkonu samosprávy v Petržalke, z podnetov dokumentu Plán hospodárskeho a sociálneho rozvoja Bratislavy na roky 2010-2020 a diskusií s odborníkmi na témy ako tvorba mestského priestoru, sociálne služby pre seniorov a sociálna úloha mesta, ochrana zelene a ďalšie. Tieto tézy ako aj záznam z ich prezentácie sú zverejnené na mojej internetovej stránke.

A súčasne som začal kampaň Hovorme spolu o Bratislave, ktorou som pozval obyvateľov mesta, aby sa vyjadrili, čo oni čakajú, že sa v meste zmení v najbližšom volebnom období. Zatiaľ mám za sebou dve verejné stretnutia pred obchodným domom a na Štrkoveckom jazere, ako aj viaceré mailové a poštové príspevky a je vidieť, že ľuďom nie je budúcnosť mesta ľahostajná. Predpokladám, že sa ozvú aj neziskové organizácie, občianske združenia, z ktorých niektoré som už oslovil a iné oslovili mňa. Kampaň potrvá do polovice septembra a potom zverejním definitívnu verziu volebného programu, aj so zapracovanými pripomienkami občanov, ktoré tiež všetky zverejním.

Podľa mňa má volebný program vznikať súčasne zhora, na základe skúsenosti politikov a návrhov odborníkov, ale aj zdola, na základe pripomienok a podnetov občanov. Vtedy možno hovoriť o skutočnej samospráve, ktorú vykonávajú zvolení politici v zastúpení občanov, ak občanov vťahujú tak do prípravy rozhodnutí ako aj do kontroly ich uskutočňovania.

Milan Ftáčnik

Milan Ftáčnik

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vysokoškolský pedagóg. Kandidát na poslanca mestského zastupiteľstva v Bratislave Zoznam autorových rubrík:  Moje názory

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu